LOKAL MAT: Det blir fokus på salg av lokal mat de tre lørdagene som er satt av til Matfestivalen. Foto: FRIDGEIR WALDERHAUG / spjelkavika.


Salg av matvarer

Festival med fokus på salg av lokal mat.


byline friwal

16.juli 2020



baronen pageann

 

Spjelkavika.no | MAT: -Vi har vært nødt til å tenke nytt etter at det ble avgjort at det ikke kunne arrangeres en festival slik vi er vant med, sier daglig leder Trine Klemetsen.

 
Arrangementer
Ledelsen i festivalen har, grunnet koronasituasjonen, sett seg nødt til å endre hele festivalen, for i det hele tatt å kunne arrangere noe denne høsten.
 
-Vi har i stedet kommet opp med en rekke arrangementer som vi skal spre utover høsten og våren, sier hun.
 
-Vi føler et stor ansvar for å holde engasjementet og lokalmatinteressen oppe, til tross for et vanskelig år, forteller Klemetsen.
 
Hun og ledelsen i matfestivalen har tenkt å arrangere festivalen på flere måter.
 
Tre lørdager
-Vi vil legge opp til både en egen digital satsing, men også flere konkrete prosjekter, sier hun, og inviterer til ”Lokalmat i sentrum”.
 
Foruten arrangementene som Den Norske Matfestivalen vil spre ut over høsten og våren, er det i høst tre sentrale lørdager i Ålesund sentrum som gjelder for de som ønsker en smak av matfestival.
Her er det snakk om tre lørdagsarrangementer der fokuset er på salg av lokal mat.
(Saken fortsetter under bildet):

MATFESTIVAL: Trine Klemetsen er daglig leder i Den Norske Matfestivalen, som i år blir spredt litt utover, blant annet på tre sentrale lørdager denne høsten.
Foto: FRIDGEIR WALDERHAUG / Spjelkavika.no


Datoene er 22. august, 19. september og 24. oktober fra klokken 10.00 til 16.00.

 
Klemetsen opplyser at det er plass til 30 utstillere på hver av lørdagene, og at arrangøren setter strenge krav til hygiene og smittevern under arrangementene.